Deelnemers van de VriendenLoterij steunen wederom Beeld & Geluid

Uitreiking cheque VriendenLoterij, met v.l.n.r. Elke Smelt (doelgroepeigenaar Particulieren Beeld & Geluid), Eppo van Nispen tot Sevenaer (directeur Beeld & Geluid), Geert Friebel (Head of Marketing & Partnerships  VriendenLoterij) en Joyce Borghardt (manager Veroveren Beeld & Geluid)
  • jpg
Uitreiking cheque VriendenLoterij, met v.l.n.r. Elke Smelt (doelgroepeigenaar Particulieren Beeld & Geluid), Eppo van Nispen tot Sevenaer (directeur Beeld & Geluid), Geert Friebel (Head of Marketing & Partnerships VriendenLoterij) en Joyce Borghardt (manager Veroveren Beeld & Geluid)

Twee maanden na de feestelijke opening van het Mediamuseum neemt Beeld & Geluid uit handen van medewerkers van de VriendenLoterij een prachtige cheque aan. Met grote dank aan de deelnemers van de VriendenLoterij ontvangt Beeld & Geluid een bijdrage ter waarde van 419.431 euro.

Oh! Wat zijn wij de deelnemers van de VriendenLoterij dankbaar voor deze prachtige bijdrage. Ons Mediamuseum is net heropend mede dankzij onze samenwerking met de loterij. Ik nodig alle VIP-KAARThouders uit om te komen kijken! Media veranderen met de dag, dus ook de inhoud van het museum dat wij voortdurend bij de tijd kunnen houden dankzij het partnerschap met de VriendenLoterij. Eppo van Nispen tot Sevenaer, directeur Beeld & Geluid

Mediamuseum

Met de bijdrage van de Vriendenloterij kan Beeld & Geluid verder met het doorontwikkelen van het Mediamuseum. Want nu het museum sinds februari na een verbouwing van 2,5 jaar weer open is, betekent dat niet dat het 'af' is. Media zijn voortdurend in ontwikkeling en dus moet ook het museum actueel blijven. Dat gebeurt onder meer via Museumpods, tijdelijke kleine tentoonstellingen die inspelen op de actualiteit en die veelvuldig zullen vernieuwen.

Programmering

Gedurende het jaar is er, buiten een bezoek aan de musea in Hilversum en Den Haag, van alles te doen op beide locaties. Zo worden er rondleidingen aangeboden door de archieven, maar zijn er ook verschillende events voor jong en oud. De Beeld & Geluid Mediacolleges keren binnenkort bijvoorbeeld terug, met als een van de thema's Mediaoorlog, waarin de rol van media in oorlogen wordt belicht.

VriendenLoterij

Dankzij de deelnemers van de VriendenLoterij wordt ieder jaar een miljoenenbedrag geschonken aan cultuur in Nederland. De helft van de opbrengst van ieder lot gaat naar musea en andere Nederlandse culturele organisaties, zoals Beeld & Geluid. Met deze steun blijft cultuur en cultureel erfgoed behouden en toegankelijk voor een breed publiek. Deelnemers worden bij VIP-bijeenkomsten op een exclusieve manier ontvangen.

Contactgegevens

Gerelateerde thema's

Ontvang het laatste Beeld & Geluid nieuws via RSS.

Of abonneer handmatig met de Atom URL