Beeld & Geluid verwelkomde zaterdagochtend om 10.00 uur de eerste bezoekers van het nieuwe Mediamuseum. Directeur Eppo van Nispen tot Sevenaer en Manager museum Karen Drost zorgden voor een feestelijke ontvangst in het kleurrijke gebouw op het Media Park in Hilversum.
Na 2,5 jaar verbouwing opent het compleet vernieuwde museum vandaag weer de deuren voor het publiek. Het vorige museum (de Beeld & Geluid Experience) werd in 2006 geopend door koningin Beatrix en sloot in oktober 2020 vanwege een grondige renovatie. Het museum keert terug als het meest interactieve Mediamuseum ter wereld, waarin het medialeven van de bezoeker centraal staat.
Het medialandschap is in de afgelopen 17 jaar drastisch veranderd en dus werd het tijd om ook het museum te veranderen. Van ‘de media bepalen mijn wereldbeeld’ werd het ‘ik bepaal de media en de media bepalen mij’. Het nieuwe Mediamuseum laat zien hoe media werken en tilt bezoekers even op uit hun eigen mediabeleving, door ze er op afstand naar te laten kijken.
Bij binnenkomst maakt de bezoeker een eigen Mediaprofiel aan via de Mediamuseum-app. Dat Mediaprofiel zorgt ervoor dat je een unieke, gepersonaliseerde museumreis krijgt voorgeschoteld. Een bezoek aan het museum is voor alle bezoekers, vanaf ca. 8 jaar, een unieke, leerzame maar vooral inspirerende ontdekkingsreis door het medialandschap van toen, nu en de toekomst.
Contactgegevens
Kopieer link
https://nieuws.beeldengeluid.nl/222959-eerste-bezoekers-mediamuseum-beeld-geluid-feestelijk-onthaaldGerelateerde thema's
Gerelateerd nieuws
Pop-up expo over André van Duin wegens succes verlengd
De pop-up expo De Typetjes van André in het Mediamuseum van Beeld & Geluid wordt wegens grote belangstelling verlengd tot en met zondag 7 december 2025. De tentoonstelling, waarin het rijke oeuvre ...
Typetjes André van Duin centraal in pop-up expo Beeld & Geluid
Beeld & Geluid opent vandaag, op woensdag 26 maart, de pop-up expo De Typetjes van André. In deze expo zijn tal van objecten en kostuums van onder meer meneer De Bok, Flip Fluitketel en Ep Oorklep ...
Pop-up presentatie Van Kooten en De Bie wegens succes verlengd
De pop-up presentatie over het 50-jarig bestaan van het Simplisties Verbond in het Mediamuseum wordt verlengd tot en met zondag 16 maart. “Een feest der herkenning”, aldus een van de bezoekers.
Beeld & Geluid presenteert 50 jaar Simplisties Verbond in Mediamuseum
Beeld & Geluid eert 50 jaar Simplisties Verbond van het satirische duo Van Kooten en De Bie met een pop-up presentatie in het Mediamuseum, met iconische items als de mattenklopper en de allerleukst...
Paardenstaart Gijs Staverman overgedragen aan Mediamuseum Beeld & Geluid: "Ik ben er heel trots op"
Jarenlang was de paardenstaart van radio-dj en tv-presentator Gijs Staverman zijn handelsmerk. Totdat Paul de Leeuw in 1994 de staart in een uitzending van Schreeuw van de Leeuw afknipte. Bijna 30 ...