Voortbouwend op de ambitie om dé onafhankelijke autoriteit op het gebied van media met het modernste media-archief ter wereld te zijn, presenteert Beeld & Geluid vandaag een nieuw logo en een nieuwe huisstijl. Deze vernieuwde merkidentiteit draagt bij aan de zichtbaarheid en herkenbaarheid van Beeld & Geluid als inspirerende, creatieve en toegankelijke ontmoetingsplek, waar media centraal staan en waar continu wordt gewerkt aan een mediageheugen, waarin iedereen zich herkent.
Het medialandschap is continu in beweging en dat geldt ook voor Beeld & Geluid. Begonnen als het archief van radio en televisie, is het instituut uitgegroeid tot het huis van alle media; zoals radio- en televisieprogramma’s, video(games), geschreven pers, politieke prenten, gifjes, websites en objecten. Met de collectie worden verhalen verteld in huis, zoals vanaf oktober in het Mediamuseum, maar ook online of op locatie in bijvoorbeeld bibliotheken of op scholen. Bij een vernieuwd Beeld & Geluid hoort een nieuw modern jasje. De huisstijl en het logo kwam in samenwerking met ontwerpbureau Volta tot stand.
‘ Ons logo is door de veranderende rol van Beeld & Geluid na 12 jaar toe aan vernieuwing. Ik ben trots dat we vandaag een nieuwe merkidentiteit kunnen presenteren, waarin innovatie voelbaar is en waaronder we onze verschillende pijlers kunnen herbergen. Van museum tot media-archief en van onderwijsinstelling tot onderzoeksinstituut,’ aldus Jennemiek Leijssen, corporate communicatiemanager Beeld & Geluid.
De basis van het nieuwe logo is terug te leiden naar de zintuigen. Het vierkant en de cirkel zijn abstracte vormen die 'zien' en 'horen' verbeelden. De kleurcombinatie koningsblauw met accenten van magenta en lichtblauw is gebaseerd op een aantal van de kernwaarden: vooruitstrevend, verrassend, veelkleurig en vrolijk. Daarnaast verandert Beeld & Geluid ook de schrijfwijze van haar naam, met toevoeging van een & in plaats van het voegwoord ‘en’.
Contactgegevens
-
- Jennemiek Leijssen
- Corporate Communicatiemanager
- jleijssen@beeldengeluid.nl
- +31651577014
Kopieer link
https://nieuws.beeldengeluid.nl/212835-beeld-geluid-kijkt-naar-toekomst-met-nieuwe-merkidentiteitGerelateerde thema's
Gerelateerd nieuws
Top 40 geëerd met glasplaten in Wall of Fame Beeld & Geluid
De Top 40 is vrijdag 16 juni geëerd met twee glasplaten in de Wall of Fame van Beeld & Geluid in Hilversum. Het portret van Erik de Zwart, tevens voorzitter van de Stichting Nederlandse Top 40, is ...
Beeld & Geluid toont rol van media in oorlogen in het heden en het verleden
In de komende maanden organiseert Beeld & Geluid verschillende activiteiten rondom het thema Media als wapen. Onderdeel van het programma zijn Mediacolleges met Jelle Brandt Corstius en een tentoon...
Deelnemers van de VriendenLoterij steunen wederom Beeld & Geluid
Met grote dank aan de deelnemers van de VriendenLoterij ontvangt Beeld & Geluid een bijdrage ter waarde van 419.431 euro.
Staatssecretaris Digitalisering volgt BENEDMO in strijd tegen desinformatie
Van factchecking tot mediawijsheid. Binnen de Vlaams - Nederlandse samenwerking BENEDMO, zetten verschillende organisaties zich in tegen desinformatie. De staatssecretaris van Digitalisering Alexan...