Content creator Quinn Bezemer in actie tijdens zijn workshop over contentcreatie op de eventvloer van Beeld & Geluid tijdens de vorige editie van het festival. Foto: Max Kneefel - Beeld & Geluid
Na een succesvolle, uitverkochte eerste editie vorig jaar, keert My First Smartphone Festival in 2025 terug bij Beeld & Geluid. Het festival vindt ook dit jaar weer plaats in maart, van woensdag 19 tot en met zondag 23 maart. Onder meer Dutchtuber, Kinderen voor Kinderen NXT, content creators Quinn & Aaron en vlogfamilie Cudogham komen langs.
Het My First Smartphone Festival tovert Beeld & Geluid om tot dé plek waar gezinnen en schoolklassen samen de digitale wereld kunnen ontdekken. Het festival staat in het teken van mediawijsheid en is een uitgelezen kans om ouders, docenten en kinderen voor te bereiden op het gebruik van een allereerste smartphone. Wat is een goede leeftijd om een smartphone te geven? Hoe ga je om met fake news? En hoe zit het met (data)veiligheid en filterbubbels? Dat en veel meer komt aan bod.
Binnen het gebouw van Beeld & Geluid is tijdens het festival van alles te doen. Net als bij de eerste editie zijn er verschillende zones (Smart, Connect, Create, Discover en Play) waar bezoekers kunnen ontdekken, leren én spelen. In de zones volg je workshops over bijvoorbeeld nieuwswijsheid door de presentatoren van NOS Jeugdjournaal en smartphone fotografie met fotograaf Jan Dirk van den Burg (van NPO Zapp-programma Snap Shot).
Misschien wel de bekendste workshopleider is Jop van Grafhorst, beter bekend als Dutchtuber, met ruim 1 miljoen abonnees op YouTube. Hij verzorgt een masterclass over het streamen van games en wat daar allemaal bij komt kijken. Andere bekende namen zijn Quinn & Aaron met hun Samen Slim met je Smartphone Show, de familie Cudogham (bekend van KRO-NCRV serie Een huis vol) die een workshop geeft over smartphonegebruik tijdens de opvoeding van kinderen en schermtijdcoach Marloes Jonker, bekend van haar boek Beschermtijd.
Kaartjes voor het My First Smartphone Festival zijn alleen te verkrijgen voor zaterdag 22 en zondag 23 maart en bieden niet alleen toegang tot het festival, maar ook het Mediamuseum van Beeld & Geluid (waar het festival deels plaatsvindt). Klanten van Vodafone en Ziggo krijgen met Priority 25% korting op de toegangskaarten.
Van woensdag 19 tot en met vrijdag 21 maart is het My First Smartphone Festival uitsluitend voor schoolklassen. Leerlingen volgen een route op maat langs interactieve sessies over onderwerpen als (nep)nieuws, beeldtaal, influencing en schermtijd. Scholen kunnen via de website van Beeld & Geluid nog een plek bemachtigen voor donderdag en vrijdag, voor woensdag zijn alle plekken al vergeven.
Contactgegevens
Kopieer link
https://nieuws.beeldengeluid.nl/246633-nieuwe-editie-my-first-smartphone-festival-bij-beeld-geluid-aangekondigdGerelateerde thema's
Gerelateerd nieuws
Van SamSam tot Snuitje: Beeld & Geluid Spoelt Terug viert tv-klassiekers
Van 17 tot en met 25 mei staat Beeld & Geluid Spoelt Terug in het teken van televisie-amusement. Dompel je onder in de nostalgie en waan je achter de schermen van je favoriete televisieprogramma’s.
Xperience Day dit jaar voor het eerst in juni op het Media Park
Beeld & Geluid organiseert, in samenwerking met vele partners, op zondag 29 juni de Xperience Day op het Media Park in Hilversum. Tijdens deze dag opent het Media Park haar deuren voor het grote pu...
Tweede editie My First Smartphone Festival trekt recordaantal bezoekers
Met ruim 4000 bezoekers was de tweede editie van My First Smartphone Festival afgelopen week een groot succes bij Beeld & Geluid. Van woensdag tot en met zondag leerden kinderen, ouders en verzorge...
Beeld & Geluid op zoek naar Praatjesmakers
Beeld & Geluid gaat samen met presentator Jochem van Gelder het iconische kinderprogramma Praatjesmakers nieuw leven inblazen. Tijdens de tweede editie van Beeld & Geluid Spoelt Terug, van 17 tot e...
'Human First, Human Last' wint Gouden Reiger voor beste opdrachtfilm van het jaar
De film Human First, Human Last van regisseur Rosie Zopfi (1Camera) is bekroond met de Gouden Reiger voor beste opdrachtfilm van het jaar. De film benadrukt dat de tijdschriftenbranche ondanks tech...