TP Vision nieuwe partner Beeld en Geluid

6V3A1759.jpg
  • jpg

TP Vision, licentiehouder van de merken Philips TV & Sound, heeft zich voor de komende drie jaar als partner verbonden aan Beeld en Geluid. Als eerste concrete stap in dit partnerschap “bouwt” TP Vision mee aan het nieuwe Mediamuseum door het uit te rusten met hypermoderne LED schermen. De overeenkomst werd donderdag 7 oktober ondertekend tijdens Dutch Media Week in Beeld en Geluid. 

TP Vision is het bedrijf achter de bekende consumentenmerken Philips TV en Philips Sound. Sinds 2012 ontwikkelt het bedrijf alle Philips-televisies en Philips-audioproducten zoals hoofdtelefoons en soundbars van design tot productie, marketing en distributie. 

Beeld en Geluid heeft een rijke collectie aan radio-  en televisietoestellen door de jaren heen. Door de samenwerking met TP Vision kan het instituut niet alleen het verleden maar ook de innovatieve toekomst laten zien in audiovisuele apparatuur en daarmee de invloed ervan op de mediacultuur in Nederland.

 Wij zijn trots en vereerd dat wij als instituut niet alleen het eerste Philips televisietoestel het ‘Hondenhok’ uit 1949 in ons archief bewaren, maar de komende jaren ook de laatste innovaties van een high tech bedrijf als TP Vision aan ons museumpubliek mogen tonen. Zo vertellen wij samen het verhaal over hoe ontwikkelingen in de technologie ons mediagebruik en onze media-ervaring gestuurd hebben. Eppo van Nispen tot Sevenaer, directeur Beeld en Geluid
Philips Hondenhok uit 1949
  • jpg
Philips OLED+986 uit 2021
  • jpg
Philips is sinds de komst van televisie tot de dag van vandaag integraal onderdeel van het verleden, heden en toekomst van de mediabeleving in Nederland. In 1951 hadden 500 huishoudens een (Philips) TV in huis. Vandaag de dag zijn dat er 13.3 miljoen, gemiddeld twee televisies per huishouden. Het is geweldig dat wij samen met Beeld en Geluid ons verhaal uit het verleden en de innovaties van de toekomst kunnen vertellen bij de ontwikkelingen in het medialandschap in Nederland. Martijn Smelt, Chief Marketing Officer TP Vision

LOGO.jpg
  • jpg

Over TP Vision

TP Vision Europe B.V. is geregistreerd in Nederland, met het hoofdkantoor in Amsterdam. TP Vision is volledig eigendom van TPV Technology Limited (‘TPV’), een van 's werelds toonaangevende monitor- en tv-fabrikanten. TP Vision is een belangrijke speler in consumentenelektronica op het gebied van tv- en audio-entertainment. TP Vision focust op de ontwikkeling, productie en marketing van televisietoestellen van Philips (Europa, Rusland, Midden-Oosten, Zuid-Amerika, India en geselecteerde landen in Azië-Pacific) en audioproducten van Philips (wereldwijd). We combineren het sterke Philips-merk met onze productontwikkeling en ontwerpexpertise, operationele uitmuntendheid én de industrie-ervaring en -positie van TPV. Wij geloven in het creëren van producten die consumenten een superieure audio- en visuele ervaring bieden.

Contactgegevens

Ontvang het laatste Beeld & Geluid nieuws via RSS.

Of abonneer handmatig met de Atom URL