Beeld en Geluid en AkzoNobel zijn een partnerschap voor drie jaar aangegaan in het kader van de vernieuwing van het museum
AkzoNobel bouwt mee aan het nieuwe, kleurrijke en interactieve Mediamuseum van Beeld en Geluid dat zijn deuren in het najaar van 2022 opent. De samenwerking is gestart op 1 februari en is gericht op de vernieuwing van het Hilversumse museum, dat sinds oktober 2020 gesloten is. De samenwerking met AkzoNobel sluit prachtig aan bij de visie van Beeld en Geluid om samen te bouwen aan een mediamuseum, waarin iedereen, jong en oud, de werking van media op een vrolijke en kleurrijke manier kan ervaren.
โWij zijn trots en vereerd dat een fantastisch internationaal concern als AkzoNobel ons nieuwe museum naar een hoger maar vooral kleurrijk plan gaat tillen. Wij bouwen aan een state of the art mediamuseum, waarin niet alleen de laatste technologie wordt toegepast, maar waar nu ook de mooiste kleuren van Sikkens ons museum gaan opfleuren. Belangrijk voor de look, maar vooral ook voor de feel. Wij zien uit naar en verheugen ons zeer op de samenwerking,'' aldus Eppo van Nispen tot Sevenaer, directeur Beeld en Geluid.
โDe buitengevel van glas is al een landmark in Hilversum en nu gaan we de binnenzijde afwerken met duurzame verfsystemen in mooie kleuren. Dit gebouw mag gezien worden zowel van binnen als van buiten,'' aldus Fred van den Heuvel, Manager National Accounts Sikkens Bouwverven bij AkzoNobel.
AkzoNobel levert een bijdrage aan de spectaculaire herinrichting die de relevantie en herkenbaarheid vergroot bij huidige en toekomstige bezoekers. Het museum verandert mee in de razendsnelle ontwikkelingen in de wereld van kranten, radio, televisie en internet. Met de samenwerking onderschrijft AkzoNobel met een Sikkens merkenportfolio van topklasse het belang van deze vernieuwing, waarin professionaliteit en toonaangevende kwaliteit voorop staan. AkzoNobel gelooft in de kracht van verf; door kleur wordt de samenleving leuker en leefbaarder.
Voor meer informatie: https://www.sikkens.nl en https://www.akzonobel.com
We zijn al meer dan 200 jaar pionier in een wereld vol mogelijkheden voor perfecte afwerkingen. De kans is groot dat onze producten altijd dicht in de buurt zijn. We zijn er trots op dat klanten van over de hele wereld vertrouwen op onze eersteklas merken en producten, waaronder Flexa, Sikkens, Dulux, International en Interpon. We zijn actief in meer dan 150 landen en willen wereldwijd leider in onze industrie worden, als meest duurzame verfbedrijf dat al ruim twee eeuwen kleur geeft aan de toekomst.
Contactgegevens
-
- Jennemiek Leijssen
- Corporate Communicatiemanager
- jleijssen@beeldengeluid.nl
- +31651577014
Kopieer link
https://nieuws.beeldengeluid.nl/196589-akzonobel-kleurt-nieuwe-mediamuseum-beeld-en-geluidGerelateerde thema's
Gerelateerd nieuws
Top 40 geรซerd met glasplaten in Wall of Fame Beeld & Geluid
De Top 40 is vrijdag 16 juni geรซerd met twee glasplaten in de Wall of Fame van Beeld & Geluid in Hilversum. Het portret van Erik de Zwart, tevens voorzitter van de Stichting Nederlandse Top 40, is ...
Beeld & Geluid toont rol van media in oorlogen in het heden en het verleden
In de komende maanden organiseert Beeld & Geluid verschillende activiteiten rondom het thema Media als wapen. Onderdeel van het programma zijn Mediacolleges met Jelle Brandt Corstius en een tentoon...
Deelnemers van de VriendenLoterij steunen wederom Beeld & Geluid
Met grote dank aan de deelnemers van de VriendenLoterij ontvangt Beeld & Geluid een bijdrage ter waarde van 419.431 euro.
Staatssecretaris Digitalisering volgt BENEDMO in strijd tegen desinformatie
Van factchecking tot mediawijsheid. Binnen de Vlaams - Nederlandse samenwerking BENEDMO, zetten verschillende organisaties zich in tegen desinformatie. De staatssecretaris van Digitalisering Alexan...
Beeld & Geluid kijkt naar toekomst met nieuwe merkidentiteit
Voortbouwend op de ambitie om dรฉ onafhankelijke autoriteit op het gebied van media met het modernste media-archief ter wereld te zijn, presenteert Beeld & Geluid vandaag een nieuw logo en een nieuw...