Hilversum, 2 oktober 2020 - De Dutch Media Week drive-in bioscoop is vanavond op grootse wijze geopend door Matthijs van Nieuwkerk. Onder toeziend oog van zo'n 60 claxonnerende auto’s gaf hij op het Media Park in Hilversum het startsignaal voor de eerste voorpremiere van Aznavour, le regard de Charles. In samenwerking met Filmtheater Hilversum genieten bezoekers tussen 3 en 11 oktober dagelijks van diverse films en voorpremières.
‘Wat een feest om op een covid-veilige manier toch zo veel mensen bij elkaar te krijgen voor de aftrap van deze prachtige week, waarin media centraal staan in Nederland,’ aldus Eppo van Nispen tot Sevenaer, directeur Beeld en Geluid en organisator Dutch Media Week. Om de drive-in bioscoop te openen, overhandigde hij Matthijs van Nieuwkerk de afstandsbediening van het scherm. Deze afstandsbediening werd 14 jaar eerder door koningin Beatrix gebruikt om het gebouw van Beeld en Geluid te openen.
Kijk voor het aanbod van films op www.dutchmediaweek.nl. Tickets zijn verkrijgbaar via Filmtheater Hilversum.
Dutch Media Week toont de ontwikkeling van de media en de impact ervan op mens en maatschappij. Van 3 tot en met 11 oktober belichten, stimuleren, promoten en vieren we vele prachtige ontwikkelingen en initiatieven van de Nederlandse media. Dit jaar volledig online met interessante workshops, talkshows en symposia en een grootse drive-in bioscoop op het Media Park! Alle activiteiten zijn gratis online te volgen via www.dutchmediaweek.nl.
Contactgegevens
-
- Jennemiek Leijssen
- Corporate Communicatiemanager
- jleijssen@beeldengeluid.nl
- +31651577014