- Thema van Let's YouTube is vanaf 2 januari 2017 Beauty+Fashion
- Mascha (Beautygloss) toont meest bijzondere video's rond het thema in de tentoonstelling en treedt op als virtuele host.
- In januari staan ook workshops en meet & greets met YouTubers Manon Tilstra, Bibi Breijman, Yvonne Coldeweijer en Sheling Kamkes op de planning. YouTube verzorgt een Creator Academy en voor ouders en docenten is er een seminar over YouTube, jongeren en schoonheidsidealen.
- De hele kerstvakantie en in de weekenden krijgen bezoekers crashcourses voor het maken van YouTube-content in de YouTube Bootcamp.
Even checken hoe je de perfecte smokey eyes maakt, een review van die nieuwe stijltang en de look of the day van je idool: YouTube is de place to be voor inspiratie, how-to's en vlogs op het gebied van beauty en fashion. Daarom is dat in januari het thema van de tentoonstelling Let's YouTube bij Beeld en Geluid en organiseert het museum rond dit thema een groot aantal events.
In samenwerking met YouTube en de YouTubers van dit moment presenteert Beeld en Geluid sinds oktober 2016 Let’s YouTube, een interactieve tentoonstelling waarin bezoekers de impact van YouTube op hun leven ontdekken. Elke maand wisselt het thema. Eerder kwamen Your Life en Gaming aan bod. In december is het thema Music en is Giel Beelen curator. In januari is die rol voor Mascha Feoktistova: zij heet bezoekers virtueel welkom, geeft tips bij het maken van een eigen video in de YouTube Rooms en presenteert haar persoonlijke selectie van belangrijkste, meest indrukwekkende of leukste YouTube-video's.
Mascha Feoktistova werd bekend als blogger, maar richt zich inmiddels volledig op haar YouTube-kanaal Beautygloss, waar ze meer dan een half miljoen abonnees heeft. In haar video's doet ze tutorials, geeft ze beauty-tips & tricks en probeert ze producten uit. Ze vlogt dagelijks op haar kanaal Vloggloss en heeft twee boeken geschreven.
Elke maand staan er in Beeld en Geluid events op het programma die passen bij het thema van de maand. Deze events zijn een extraatje bij een bezoek aan de tentoonstelling Let's YouTube. Tickets zijn online verkrijgbaar via beeldengeluid.nl/letsyoutube en geven toegang tot de Beeld en Geluid experience, Let’s YouTube en het gekozen event.
Hoe kun je jouw verhaal vertellen op YouTube? Dat is de centrale vraag in de YouTube Bootcamp. De Bootcamptrainers geven crashcourses van 20 minuten en helpen met het maken van YouTube-creaties. Zowel voor iedereen die nog nooit een YouTube-video heeft gemaakt als voor YouTubers die tips en tricks kunnen gebruiken om verder te komen, van brainstorm tot storyboard en van filmen tot montage.
Elke zaterdag en zondag tussen 12 en 16 uur. In de kerstvakantie ook op 27 t/m 30 december en 2 t/m 8 januari. De YouTube Bootcamp wordt mogelijk gemaakt door het Prins Bernhard Cultuurfonds.
Fan van Yvonne (Life of Yvonne) en Sheling (Sheling Kamkes)? Je kunt ze ontmoeten bij Beeld en Geluid! Doe mee met een challenge, maak kans om te figureren in een video van Sheling, én ga zelf aan de slag met make-up na een tutorial met Sheling. Je gaat niet met lege handen naar huis, want L'Oreal zorgt voor een mooie goodybag!
Altijd Bibi al willen ontmoeten? Dit is je kans! Stel haar je vragen tijdens een Q&A en ga met haar op de foto. Ook zijn er visagisten die je beauty-advies geven. Je gaat niet met lege handen naar huis, want L'Oreal zorgt voor een mooie goodybag!
Leer in deze masterclass van YouTube hoe je een strategie uitzet voor jouw beauty- en fashion-kanaal, of kom erachter wat miljoenen kijkers geboeid houdt bij de meest succesvolle channels! Vanaf ongeveer 12 jaar.
Van de outfit van de dag tot botoxbehandelingen: beauty is een populair en veelbesproken onderwerp op YouTube en andere online (social) platforms. Tijdens dit symposium, vooral bedoeld voor ouders, opvoeders en docenten, geven experts een overview van de online wereld van beauty en fashion en gaan ze de discussie aan over de invloed hiervan op het zelfbeeld en schoonheidsidealen van de (jonge) kijkers. Ook worden tools aangereikt om in gesprek te gaan met jongeren over deze onderwerpen.
Manon is megapopulair op YouTube en heeft inmiddels zelfs haar eigen schoenencollectie. Ontmoet haar bij Beeld en Geluid, ga met haar op de foto en stel je brandende vragen in een Q&A!
Let’s YouTube wordt gerealiseerd dankzij de deelnemers van de BankGiro Loterij en de steun van het Prins Bernhard Cultuurfonds. Samsung draagt als partner van Beeld en Geluid bij aan de totstandkoming van Let’s YouTube.
Contactgegevens
-
- Persafdeling
-
Onze persvertegenwoordigers zijn te bereiken via de volgende telefoonnummers:
+31626553752
+31651577014 - pers@beeldengeluid.nl