Groot succes voor Dutch Media Week! De vijfde editie van het mediafestival werd dit jaar voor het eerst volledig online georganiseerd. De programma’s die op het platform van Dutch Media Week werden uitgezonden, trokken tezamen ruim 20.000 unieke bezoekers*. Daarnaast werd de drive-in bioscoop op het Media Park bezocht door ruim 2.500 bezoekers, verdeeld over ongeveer 1.000 auto’s. De drive-in bioscoop was hiermee nagenoeg uitverkocht.
Van 3 tot en met 11 oktober keken geïnteresseerden naar meer dan 60 uur aan talkshows, 50 uur radio en meer dan 10 hybride evenementen. Het gevarieerde programma, dat in samenwerking met 60 partners uit de media-industrie tot stand kwam, is terug te zien via www.dutchmediaweek.nl.
‘Wij hebben met veel plezier onze kennis en ervaring ingezet om de 45 talkshows en de meer dan 10 events vanuit Hilversum en Den Haag goed in beeld te brengen en kijken terug op een enerverende week waarin de ontwikkelingen en initiatieven in de media-industrie zo mooi samenkwamen.’René Delwel, managing director United
‘Dutch Media Week in deze online vorm heeft alle verwachtingen overtroffen en is met recht een mediabedrijf te noemen! We zijn ontzettend trots om in samenwerking met vele inspirerende partners dit sterke, inhoudelijke programma neer te hebben gezet.'Eppo van Nispen tot Sevenaer, directeur Beeld en Geluid en organisator Dutch Media Week
Geheel passend binnen het jaarthema Anytime, Anyplace was Dutch Media Week een week lang op ieder moment te bekijken of te beluisteren.
Zo werd de Online Radio Award voor het beste radiostation live uitgereikt aan Efteling Kids Radio, sprak Andrew Makkinga met gasten over het gebrek aan diversiteit in de Nederlandse media tijdens de dagelijkse talkshow ‘Weer een talkshow over diversiteit’ en streden young professionals tegen elkaar tijdens de 24uurs Hackathon in opdracht van VPRO, NPO en Beeld en Geluid. Ook netwerkten studenten met gerenommeerde mediabedrijven tijdens de digitale stagemarkt van Mediastages en Broadcast Magazine, trapte het project Hilversum Mediawijs tijdens Dutch Media Week af met een feestweek vol workshops rond het thema Media in Vrijheid en hield socialmedia-trendwatcher Dennis de Winter van RauwCC ons dagelijks op de hoogte van nieuwtjes en trends op het gebied van social media, powered by #SMWNL.
De best bekeken online events waren het seminar ‘Van een leeg podium naar een uitverkocht multimedia-optreden’ van poppodium De Vorstin, de talkshow ‘Nieuwe omroepen: Groen en Zwart aan tafel’ en de radio-uitzending van Radio 192 met Jeroen van Inkel op dinsdag 6 oktober.
*Dutch Media Week trok 20.000 unieke bezoekers naar het online platform tussen 3 en 11 oktober en bereikte via social media een miljoenenpubliek. In de berekeningen van het totale aantal kijkers zijn de externe links naar streams op websites van partners nog niet meegenomen. Ook is uitgesteld kijken nog niet in deze cijfers verwerkt.
Contactgegevens
-
- Jennemiek Leijssen
- Corporate Communicatiemanager
- jleijssen@beeldengeluid.nl
- +31651577014
Kopieer link
https://nieuws.beeldengeluid.nl/192327-dutch-media-week-2020-geeft-media-industrie-virtuele-boostGerelateerde thema's
Gerelateerd nieuws
Beeld & Geluid organiseert Game Jam als onderdeel van het Europese EPIC-WE project
In het weekend van 13 & 14 april komen jongeren samen bij Beeld & Geluid om een game prototype te ontwerpen tijdens een game jam. De game jam is als een creatieve speeltuin waar jongeren een nieuwe...
Succesvolle eerste editie van My First Smartphone Festival: ruim 2200 bezoekers
De eerste editie van My First Smartphone Festival bij Beeld & Geluid trok afgelopen weekend ruim 2200 bezoekers, met workshops van onder andere NOS Jeugdjournaal, YouTuber Quinn Bezemer en presenta...
Eerste editie My First Smartphone Festival feestelijk geopend in Beeld & Geluid
Het My First Smartphone Festival belooft een leuk, vrolijk en informatief festival te worden, voor alle kinderen die voor het eerst een smartphone hebben, maar ook voor hun ouders die vaak behoefte...
'Geworteld in Rotterdam' wint Gouden Reiger, prijs voor beste opdrachtfilm van het jaar
De uitreiking vond voor het eerst plaats bij Beeld & Geluid, dat als partner verbonden is aan Gouden Reigers. Een deel van de genomineerde video’s wordt opgenomen in de collectie van het media-inst...
Sem van der Wal en Robin van Lonkhuijsen winnen Nieuwsfoto en Sportfoto van het Jaar 2023
De juryprijs voor de Nieuwsfoto van 2023 is gewonnen door Sem van der Wal met een foto van Dilan Yeşilgöz, Caroline van der Plas, Pieter Omtzigt, Geert Wilders en Mona Keijzer. De Sportfoto van het...