Dutch Media Week 2020 geeft media-industrie virtuele boost

2020-10-07MRF (1229).jpg
  • jpg

Groot succes voor Dutch Media Week! De vijfde editie van het mediafestival werd dit jaar voor het eerst volledig online georganiseerd. De programma’s die op het platform van Dutch Media Week werden uitgezonden, trokken tezamen ruim 20.000 unieke bezoekers*. Daarnaast werd de drive-in bioscoop op het Media Park bezocht door ruim 2.500 bezoekers, verdeeld over ongeveer 1.000 auto’s. De drive-in bioscoop was hiermee nagenoeg uitverkocht. 

Van 3 tot en met 11 oktober keken geïnteresseerden naar meer dan 60 uur aan talkshows, 50 uur radio en meer dan 10 hybride evenementen. Het gevarieerde programma, dat in samenwerking met 60 partners uit de media-industrie tot stand kwam, is terug te zien via www.dutchmediaweek.nl

‘Wij hebben met veel plezier onze kennis en ervaring ingezet om de 45 talkshows en de meer dan 10 events vanuit Hilversum en Den Haag goed in beeld te brengen en kijken terug op een enerverende week waarin de ontwikkelingen en initiatieven in de media-industrie zo mooi samenkwamen.’ René Delwel, managing director United
‘Dutch Media Week in deze online vorm heeft alle verwachtingen overtroffen en is met recht een mediabedrijf te noemen! We zijn ontzettend trots om in samenwerking met vele inspirerende partners dit sterke, inhoudelijke programma neer te hebben gezet.'  Eppo van Nispen tot Sevenaer, directeur Beeld en Geluid en organisator Dutch Media Week

Media: anytime, anyplace

Geheel passend binnen het jaarthema Anytime, Anyplace was Dutch Media Week een week lang op ieder moment te bekijken of te beluisteren.

 

Zo werd de Online Radio Award voor het beste radiostation live uitgereikt aan Efteling Kids Radio, sprak Andrew Makkinga met gasten over het gebrek aan diversiteit in de Nederlandse media tijdens de dagelijkse talkshow ‘Weer een talkshow over diversiteit’ en streden young professionals tegen elkaar tijdens de 24uurs Hackathon in opdracht van VPRO, NPO en Beeld en Geluid. Ook netwerkten studenten met gerenommeerde mediabedrijven tijdens de digitale stagemarkt van Mediastages en Broadcast Magazine, trapte het project Hilversum Mediawijs tijdens Dutch Media Week af met een feestweek vol workshops rond het thema Media in Vrijheid en hield socialmedia-trendwatcher Dennis de Winter van RauwCC ons dagelijks op de hoogte van nieuwtjes en trends op het gebied van social media, powered by #SMWNL. 

De best bekeken online events waren het seminar ‘Van een leeg podium naar een uitverkocht multimedia-optreden’ van poppodium De Vorstin, de talkshow ‘Nieuwe omroepen: Groen en Zwart aan tafel’ en de radio-uitzending van Radio 192 met Jeroen van Inkel op dinsdag 6 oktober. 

*Dutch Media Week trok 20.000 unieke bezoekers naar het online platform tussen 3 en 11 oktober en bereikte via social media een miljoenenpubliek. In de berekeningen van het totale aantal kijkers zijn de externe links naar streams op websites van partners nog niet meegenomen. Ook is uitgesteld kijken nog niet in deze cijfers verwerkt.

 

Fotografie: Studio Gemini, Paul Ridderhof.

Dutch Media Week1 (Paul Ridderhof).jpg
  • jpg
Dutch Media Week2 (Paul Ridderhof).jpg
  • jpg
Dutch Media Week5 (Paul Ridderhof).jpg
  • jpg
Dutch Media Week drive-in (Light at Work).jpg
  • jpg
Dutch Media Week drive-in (Paul Ridderhof).jpg
  • jpg
Dutch Media Week3 (Paul Ridderhof).jpg
  • jpg
Dutch Media Week4 (Paul Ridderhof).jpg
  • jpg
Dutch Media Week8 (Paul Ridderhof).jpg
  • jpg
Dutch Media Week7 (Paul Ridderhof).jpg
  • jpg

Contactgegevens

Gerelateerde thema's

Ontvang het laatste Beeld & Geluid nieuws via RSS.

Of abonneer handmatig met de Atom URL